ICT in ons onderwijs

Voor de groepen 1&2

In het modern onderwijs beginnen wij al vroeg met het gebruik van “computers”.
Voor de aller kleinste maken wij gebruik van “The Bibot” om deze te programmeren om naar voren/achter links of rechts te rijden.
De kinderen leren spelenderwijs programmeren en wat links, rechts, naar voren en naar achter is. De kinderen maken ook gebruik van iPads met software waar kinderen zelfstandig vormen en cijfers leren.

 

 

 

 

Voor alle groepen

Voor alle groepen zijn onze interactieve zandbakken (Augmented Reality Sandbox)
De kinderen leren spelenderwijs wat bijv. 4 seizoenen doen of als wij de natuur aanpassen met zand en water. Uiteraard kunnen de leerligen ook een spelletjes spelen.

 

Groepen 3

De leerlingen van de groepen 3 starten al met een Laptop werken.
De kinderen krijgen rekenen en taal via Snappet. Snappet is een interactieve vervanging van de (huidige) boeken. Iedere leerling heeft een laptop waarop hij/zij het reken- en taalwerk maakt. Dit wordt automatisch beoordeeld waardoor de leerling meteen ziet of hij/zij het leerdoel heeft behaald. Hierdoor is individuele differentiatie mogelijk. De leerkracht ziet meteen de voortgang en kan gerichter feedback geven.

 

Groepen 4

ICT-geletterdheid is een onderdeel van de 21e-eeuwse vaardigheden. Dit is opgesplitst in vier peilers: ICT-basisvaardigheden, mediawijsheid, informatieve vaardigheden en computational thinking. We willen onze leerlingen deze vaardigheden zoveel mogelijk integraal aanbieden. In de onderbouw zal het accent liggen op ICT-basisvaardigheden. In de middenbouw komen onderdelen als computational thinking en informatieve vaardigheden aan de orde. In de bovenbouw komt mediawijsheid aan bod.

 

 

Eigen laptop voor gebruik op school

De leerlingen van groep 4 hebben allemaal een echte Laptop waar ze mee tot groep 8 het moeten doen en mogen deze meenemen naar hun vervolg opleiding.

VR brillen

In onze school maken wij steeds vaker gebruiken VR brillen om de leerlingen mee te nemen naar andere delen van de wereld of zelfs naar andere planeten. In een quiz via de VR bril staan de kinderen tussen de olifanten en leeuwen in Afrika of andere plekken in de wereld.

Speciale Robotica lessen

Op woensdag kunnen de kinderen zich inschrijven voor robotica lessen.
De leerlingen leren in een halfjaar tijd om robots te bouwen en te programmeren.
Zij leren heel zaken zoals werken met fijne motoriek, goed tellen, technisch inzicht, werken met special gereedschap, programmeren, samenwerken en nog veel meer, wiskunde, meettechniek maar ook hun eigen fantasieën.
Aan het einde van het halfjaar hebben wij een onderlinge wedstrijd met echte medialles en bekers voor de winnaar.

 

Speciale LEGO LEAGUE groep

Op woensdag kunnen de kinderen die ingeschreven staan voor de Lego league meedoen met het leren en maken van technisch Lego.
Het besturen van technisch lego gaat via een Blue Tooth oplossing en motoren.

Landelijk zijn er ook vaak wedstrijden waar de school aan mee kan doen.

 

blue tooth hub
Translate »